Інформатика в початковій школі
У 2013-2014 навчальному році вперше в школі викладається окремий предмет «Сходинки до інформатики». Таку назву має підручник і для 2 класу, за яким працюють в школі найменші учні. Ця назва не випадкова. Вона зразу ж націлює і вчителя, і учня на те, що йтиметься про ознайомлення з інформатикою та про все, що пов'язане з нею.
Крокуючи сходинками, сторінками підручника, учні ознайомлюються з основними поняттями інформатики, оволодівають навичками роботи на комп'ютері, отримують комп'ютерну підтримку для засвоєння таких предметів, як українська та англійська мови, природознавство та ознайомлення з навколишнім світом, математика тощо. Використання комп'ютера в навчальній діяльності учнів сприяє розвитку розумових здібностей, пам'яті, просторової уяви, творчого нестандартного мислення у розв'язанні завдань, підвищує інтерес до навчання.
Метою вивчення курсу «Сходинки до інформатики» є ознайомлення учнів із можливостями комп'ютера, забезпечення опанування школярами основних навичок роботи з ним, розвитку в них логічного мислення, комп'ютерної підтримці знань та навичок, набутих на інших уроках шляхом організації роботи з навчальними програмами. Учні навчаються використовувати комп'ютер для складання текстів та малювання, знаходити цікаву і корисну інформацію в Інтернеті, листуватися за допомогою електронної пошти, ознайомлюються з поняттям алгоритму, основними алгоритмічними структурами та навчаються складати алгоритми різних дій, розвивають свої творчі здібності.
Кожен урок проходить за двома напрямками: теоретичний та практичний. Вікові особливості учнів молодшої школи і санітарно-гігієнічні вимоги зумовлюють відповідну структуру уроку. Перша частин уроку (20–25 хв) відводиться на обговорення теоретичних питань, друга (15–20 хв) – на роботу з комп'ютерними програмами.
Для забезпечення якісного викладання курсу в школі обладнано комп’ютерний клас, де кожен другокласник має можливість закріпити вивчений матеріал та сформувати навички роботи з комп’ютером. Усі робочі місця обладнані відповідним програмовим забезпеченням (комплекс розвивальних логічний ігор GComprix).
Відпрацьовувати навички роботи з програмою, засвоєні на уроці, учні мають змогу і в післяурочний час, на перерві, під час перебування на групі продовженого дня. Таким чином, можливість роботи з комп’ютером надається навіть тим учням, у яких вдома немає ПК.
За І семестр 2013-2014 року другокласники показали гарні результати. Високий рівень інтересу до вивчення предмету стимулює учнів до систематичного, акуратного, відповідального виконання домашніх завдань, відпрацювання навичок роботи з комп’ютером вдома та на уроці.
Поради батькам та учням щодо виконання домашніх завдань:
1. Уважно читати матеріал підручника;
2. Виконувати практичні завдання, описані у підручнику.
3. Вивчати напам’ять терміни та означення записані у зошиті.
4. При можливості виконувати практичні завдання щоденно, по 15-20 хвилин на день ( для формування вміння, вільного володіння мишкою та клавіатурою).
5. Дотримуватися санітарних
норм для школярів молодшого шкільного віку щодо роботи за комп’ютером.