Особлива увага - п'ятикласникам.

    Адаптація – це пристосування до нової обстановки. Середня  ланка  першою відкриває перед дитиною світ соціально-суспільного життя. Включає широкий спектр індивідуальних реакцій, характер яких залежить від психофізичних і особистісних особливостей дитини, від умов перебування в  початковій   ланці.

•         Перехід учнів в середню ланку школи породжує ряд проблем. В силу індивідуальних психофізіологічних особливостей особистості десятирічної дитини, процес пристосування до нових умов у кожного школяра проходить по-різному. Він може тривати від кількох днів, тижнів до кількох місяців чи навіть, року, може бути легким і швидкоплинним, а може видатись затяжним і складним. Варто звернути увагу на те, що п’ятикласники стоять на межі зміни провідної діяльності: від учбової (у молодшому шкільному віці) до спілкування з ровесниками (підлітковий вік). Підлітковий вік – це один з найважливіших етапів життя людини, нестабільний та ранимий.

•         Підлітки особливо чутливі до того, як ставляться до них однолітки. Сама підліткова криза не має симптомів хвороби, але може у гострій стадії сприяти виникненню акцентуацій, неврозів. Ефективність процесу шкільної адаптації значною мірою визначає успішність навчальної діяльності, збереження фізичного і психічного здоров’я дитини

Ігнорування ускладнень процесу адаптації може призвести до дезадаптації школяра, проявами якої є:

• зниження рівня успішності;

• підвищена тривожність, збудженість, роздратованість, рухливість;

• низька концентрація уваги;

• проблеми з поведінкою;

• прояви агресії щодо дорослих та ровесників

Рекомендації для батьків:

• Допомагайте школяреві у навчанні, особливо у виконанні домашніх завдань.

• Розвивайте пізнавальну сферу дитини (увагу, мислення, пам’ять), грайте з нею в ігри на розвиток спостережливості, розв’язуйте кросворди, шаради головоломки.

• Розвивайте волю дитини, привчайте її до режиму дня. Використовуйте гумор, але не сарказм та насмішки.

• Не порівнюйте дитину з іншими дітьми, особливо якщо вона в чомусь є менш успішною, ніж інші діти.

• Підвищуйте самооцінку дитини, частіше хваліть її, але так, щоб вона знала, за що.

• Не ставте до дитини завищених вимог, намагайтеся робити їй якнайменше зауважень, використовуйте покарання лише в крайніх випадках.

• Використовуйте покарання лише в крайніх випадках.

• Будьте для дитини прикладом для наслідування.

• Підтримуйте адекватну самооцінку, формуйте реальні уявлення про свої здібності та можливості.

 

 

 

 ПАМ'ЯТКА   БАТЬКАМ  П'ЯТИКЛАСНИКІВ

 

 У ваших дітей проблеми- переломний період, тому будьте особливо спостережливі, уважні та терплячі.

У 5-у класі розширився обсяг матеріалу з основних предметів, зросла кількість предметів, тому збільшується час підготовки до уроків.

Забезпечте своїм дітям удале поєднання відпочинку, фізичної праці та роботи над уроками.

Програми включають більше теоретичного матеріалу, тому слід привчити дітей міцно завчати окремі правила з математики, української мови, природознавства.

Уважно стежте за рівнем виразного читання ваших дітей. Нехай удома вони виразно читають усі тексти, що задані з різних предметів.

Заведіть дітей у бібліотеку, читальний зал не силою, але привчайте до повсякденного читання художньої літератури, просіть їх переказати прочитане.

Стежте за порадами вчителів, записаними у щоденниках і робочих зошитах.

Дбайте про те, щоб дитина була охайною в усьому, включаючи бережне ставлення до підручників.

Ніколи не поспішайте з висновками ані про дитину, ані про вчителя - прийдіть до школи, поспілкуйтеся з учителем.

Намагайтесь придбати для сімейної бібліотеки різноманітні словники та додаткову літературу.

Пам'ятайте, клас, де навчається ваша дитина, - ціле трьох колективів: дітей, батьків, учителів. Чим дружніші, цілеспрямованіші будуть ці колективи, тим у кращій атмосфері буде формуватись ваша дитина. Це залежить від кожного й від вас теж.

Не забувайте: дитину не можна карати за невміння, а терпляче вчити, підказувати, радити, допомагати, підтримувати.

Керуйтесь у спілкуванні з дитиною правилом: найдієвіший засіб виховання - особистий приклад.

Дбайте про всебічний розвиток своєї дитини.

Умійте ставити себе на місце дитини.

Пам'ятайте: праця, зокрема навчальна, не завдає шкоди вихованню дитини, а бездіяльність - її перший ворог

Пам'ятка  батькам

• Якщо дитину постійно критикують – вона вчиться ненавидіти.

• Якщо над дитиною сміються – вона стає скритною.

• Якщо дитину хвалять – вона вчиться бути вдячною.

• Якщо дитину підтримують – вона вчиться цінувати себе.

 

• Якщо дитина росте в постійних докорах – вона буде жити з постійним комплексом провини.

• Якщо дитина росте в розумінні – вона вчиться розуміти інших.

• Якщо дитина росте в чесності – вона вчиться бути справедливою.

• Якщо дитина росте в безпечності – вона вчиться довіряти людям.

• Якщо дитина росте з ворожнечею – вона вчиться бути агресивною.

• Якщо дитина росте в доброзичливості – вона вчиться знаходити любов і бути щасливою.