Профорієнтація

   
 
 
 
                                                                          Затверджую

Директор закладу освіти

_______________Віра Зиза

«___»__________20___р.

 

План

заходів щодо  організації профорієнтаційної роботи

в закладі освіти

 

 

Зміст роботи

Термін

виконання

Клас

 

Відпові-

дальний

1

Творчий проєкт «Професія мого роду»

Жовтень 2023

7

Швець Т.Д.

2

Усний журнал «Професії від А до Я»

5.10.2023

6

Лізавенко І.С.

3

Година спілкування «Світ цікавих професій»

Листопад  2023

5

Колосюк К.Ч.

4

Круглий стіл «Професії моїх батьків»

10.11.2023

6

Лізавенко І.С.

5

Усний журнал «Професії наших батьків»

06.11.2023

4

Максімова Т.І.

6

Усний журнал «Професії наших батьків»

Зустріч з представником ДСНС

Листопад 2023

2,3

Бєлік І.Б.

Мосійчук Н.М.

7

Круглий стіл «Людина для професії чи людина для професії»

16.11.2023

9

КорабельН.М.

8

Презентація «Розмаїття світу професій»

02.11.2023

11

Нечитайло Н.М.

9

Урок-дефіле «Світ моди»

Грудень 2023

6-7

Базилюк О.Г.

10

Зустріч – консультація із працівниками ЦЗ

Грудень 2023

11

Нечитайло Н.П.

11

Фізика на службі у людей. «Професії, які опановують знавці фізики»

18.12.2023

10-11

Кирпичник Л.В.

12

Урок «Я робот та основи робототехніки»

08.12.2023

11

Вотінцева М.М.

13

Захід «Життєва самовизначення»

19.12.2023

9

Козаченко Л.М.

14

Урок «Професія оператора верстата з числом програмним керуванням»

11.12.2023

8

Мамрига М.С.

15

Конкурс «Хто більше знає про професії»

Лютий 2024

7

Швець Т.Д.

16

Самодіагностика «Самооцінка власних цінностей»

Березень 2024

11

Нечитайло Н.П.

17

Вікторина «Назви професій відгадай, собі майбутнє обирай»

Березень 2024

5

Колосюк К.Ч.

18

Зустріч з художником-земляком «У рідному краю»

Березень 2024

3

Мосійчук Н.М.

19

Вікторина з використанням цеглинок і Lego «Назву професії відгадай, собі майбутнє обирай»

12.03.2024

4

Максімова Т.І.

20

Година спілкування «Моє майбутнє в Україні: ким бути і яким бути?»

Березень 2024

2

Бєлік І.Б.

21

Година спілкування «Ринок сучасних професій»

Квітень 2024

9

Корабель Н.М.

22

Екскурсія до пожежно-рятувальної частини

Квітень 2024

7

Швець Т.Д.

23

Екскурсія до Гайсинського ЦЗ «Знайомство з сучасним світом професій»

Квітень 2024

10-11

Базилюк О.Г.

 

 

  Професійне самовизначення здобувачів освіти

STEM-освіта формує актуальні компетентності та сприяє професійному самовизначенню здобувачів освіти, враховуючи вимоги ринку праці.

З метою сприяння свідомого обрання професії учням старших класів закладів загальної середньої освіти можна долучитися до Всеукраїнського проєкту з профорієнтації та побудови кар’єри «Обери професію своєї мрії», який реалізує Міністерство освіти і науки України, ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти», Асоціація інноваційної та цифрової освіти, Освітній Хаб міста Києва і компанія «HR YOU» (режим доступу: https://hryoutest.in.ua/).

Крім того, Міністерство освіти і науки України спільно з ДНУ

«Інститут модернізації змісту освіти», Асоціацією інноваційної та цифрової освіти та Дитячим фондом ООН (ЮНІСЕФ) запустили навчальний проєкт для української молоді «Навички для успішного життя». Це навчальний курс для підлітків віком 12-17 років, які перебувають як в Україні, так і за кордоном. Впродовж проходження курсу підлітки отримають практичні навички з фінансової та цифрової грамотності, емоційного інтелекту, ефективної комунікації, креативного мислення, профорієнтації, тайм- менеджменту та інших soft skills (мʼяких навичок), які необхідні для побудови успішної карʼєри.

Для розширення знань про різні професійні напрями можна пропонувати учням ознайомитися з профорієнтаційним проєктом про 10

професій відбудовувачів/ок майбутнього України від Малої академії наук та UNFPA, Фонду ООН в галузі народонаселення за підтримки Посольства Швеції в Україні (режим доступу: https://platform.man.gov.ua/video/e91c6c2f- e092-432c-a5c6-a161cf0cf287).

З порадами про вибір професійної траєкторії можна ознайомитися у подкасті «Наукові теревені» у рамках проєкту «#CVIDOMI: відбудовувати країну» (режим доступу: https://platform.man.gov.ua/podcasts/b6e22b9c-1752- 4dd7-9efa-95ee7e40055e). Цей подкаст створено у межах проєкту «Трамплін до рівності», за підтримки UNFPA, Фонду ООН у галузі народонаселення та Посольства Швеції в Україні.

Визначитися з майбутньою кар’єрою в ІТ-галузі здобувачам освіти допоможе безоплатний онлайн-курс «Професії в ІТ: демоверсія», який запустив Projector Creative & Tech Institute. Учасники навчання розглянуть 8 ІТ-напрямів: вебдизайн, управління проєктами, лідогенерацію, управління продажем, таргетинг-менеджмент, тестування, бекенд- і фронтенд-розробку. Детальніше за покликанням: https://platform.man.gov.ua/media/27344f27-9fd7- 4006-a147-3e5be38a3e67

З інформацією про зміни в роботі, що чекають на фахівців, які працюють в 10 галузях важливих для відновлення України, можна ознайомитися з серією подкастів «Майбутнє роботи в Україні» на порталі Career Hub громадської організації Центр «Розвиток КСВ» в межах програми USAID «Мріємо та діємо», а також ознайомитися з практичними порадами та ключовими трендами майбутнього роботи 2030 (режим доступу: https://careerhub.in.ua/blog/materials/).

Підвищення інтересу здобувачів освіти до STEM-професій забезпечується шляхом проведення різноманітних позакласних і позашкільних заходів, конкурсів, фестивалів, вебквестів, літніх програм природничо-наукового та інженерно-технічного спрямування

 

 Державний центр зайнятості

                        

 

                        Профорієнтація